Friday, 25 October 2013

PILIHAN RAYA KECIL DUN SUNGAI LIMAU: Pertandingan satu lawan satu

BERSEMUKA: Calon PAS Encik Mohd Azam Abd Samat (kiri) dan calon BN Dr Ahmad Sohaimi Lazim. 

YAN (Kedah): Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau pada 4 Novemberi ini menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon Barisan Nasional (BN) dengan Parti Islam SeMalaysia (PAS).
Di hari penamaan calon semalam, BN disahkan diwakili mantan pensyarah kanan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Dr Suhaimi Lazim, 52 tahun, yang juga Ahli Jawatankuasa Umno Bahagian Jerai, manakala PAS diwakili Ketua Pemuda Jerai, Encik Mohd Azam Samat, 37 tahun, yang juga pengarah Pusat Asuhan Tunas Islam Kedah.
Kerusi DUN Sungai Limau yang terletak di bawah Parlimen Jerai diisytihar kosong susulan kematian penyandangnya, Tan Sri Azizan Abdul Razak, yang juga mantan Menteri Besar Kedah, akibat komplikasi jantung serta jangkitan kencing manis.
Tan Sri Azizan memegang kerusi itu selama lima penggal sejak 1995, lapor mStar Online.
Allahyarham mengekalkan kerusi itu pada pilihan raya umum ke-13 Mei lepas dengan memperoleh 13,294 undi menewaskan sepupunya daripada BN, Encik Mohd Fazillah Mohd Ali, dengan majoriti 2,774 undi.
Encik Mohd Azam yang dipetik HarakahDaily berkata beliau bersedia memikul tanggungjawab diamanahkan parti dan akan meneruskan legasi yang ditinggalkan Allahyarham.
"Ini adalah tanggungjawab yang cukup berat bagi saya laksanakan terutama bagi mengekalkan kemenangan yang diperoleh PAS selama lima penggal," katanya.
DUN Sungai Limau mempunyai 27,287 pengundi dengan 40 peratus daripadanya adalah pengundi muda.
Sementara itu, lebih 1,000 jentera Pemuda Umno diingatkan ketua pergerakan itu, Encik Khairy Jamaluddin, supaya mengelakkan daripada menjalankan kempen agresif seperti serangan peribadi, memaki hamun dan bergaduh.
"Program yang dijalankan di luar bandar lebih santai, makan minum di kedai kopi, masuk surau dan masjid," katanya
SAMBUNG BACAAN...

Sunday, 13 October 2013

PICTURE: Rooney Paid How Much For That Car?!


Wayne Rooney Gallardo
The phrase “footballer’s car” is bandied around a fair bit, but have you ever stopped to wonder what cars footballers actually drive?

PICTURE: Rooney Paid How Much For That Car?!


Moreover, have you ever considered just how many pitches they cover, and how many balls they had to kick to earn enough money to pay for their wheels?
Car classifieds site Autoweb have created an infographic that shows just that, matching some of the top stars in association football to some of the fastest road cars in production. The stats are astounding – for instance, Wayne Rooney’s Lamborghini Gallardo took the Scouse star a single week’s wages to pay for (we’d say before tax, but…) – whereas Real Madrid’s Portuguese forward Cristiano Ronaldo had to scrimp and save for two whole months before he could drive home his £1.5m Bugatti Veyron. Poor Cristiano.
SAMBUNG BACAAN

Sunday, 6 October 2013

Sasaran Pembelian Pembelian Bola Sepak Oleh Man U

     
Man Utd Possible signings 2013    
   Berikut adalah sasaran pembelian pemain untuk Man U
  • Cristiano Ronaldo (Real Madrid)
  • Gareth Bale (Tottenham)
  • Robert Lewandowski (Borussia Dortmund)
  • Alen Halilovic (Dinamo Zagreb)
  • Garay (Benfica)
  • Paulinho (Corinthians)
  • Leighton Baines (Everton)
       SAMBUNG BACAAN...

Friday, 9 August 2013

Plane approaching US airport crashes into homes

A small plane plunged into a neighborhood near a Connecticut airport Friday and three people were missing, including two children inside a home that caught fire.
The crash of the propeller-driven plane caused the partial collapse of two homes near Tweed New Haven Airport. Firefighters found both homes engulfed in flames.
The missing include the one person on the plane and two children in a house, ages 1 and 13, said Joseph Maturo, the mayor of East Haven.
"We haven't recovered anybody at this point, and we presume there is going to be a very bad outcome," East Haven Fire Chief Douglas Jackson said.
The plane, a Rockwell International Turbo Commander 690B, flew out of Teterboro Airport in New Jersey and crashed at 11:25 a.m. local time, according to the Federal Aviation Administration.
Tweed's airport manager, Lori Hoffman-Soares, said the pilot had been in communication with air traffic control did not issue any distress calls.
"All we know is that it missed the approach and continued on," she said.
A neighbor, David Esposito, said he heard a loud noise and then a thump. "No engine noise, nothing," he said.
"A woman was screaming her kids were in there," he said.
Esposito said he ran into the upstairs of the house, where the woman believed her children were, but they could not find them. They returned downstairs to search but he dragged the woman out when the flames became too strong.
Maturo offered sympathy to the children's mother and their family.
"It's total devastation in the back of the home," he said.
___
Associated Press writer Michael Melia in Hartford, Connecticut contributed to this report.

Tuesday, 30 July 2013

Pasar sesak diserang pengebom nekad

RAMAI CEDERA: Seorang pegawai perubatan memberi rawatan kecemasan kepada seorang mangsa letupan di sebuah hospital di Parachinar, kelmarin
49 maut dalam dua letupan bom di kawasan Syiah di Pakistan
PESHAWAR: Dua serangan bom menggegarkan pasar yang sedang sesak dengan pengunjung di barat daya Pakistan lewat kelmarin, dengan sekurang-kurangnya 49 terbunuh manakala 167 lagi cedera.
Ia adalah serangan berdarah terbesar di Pakistan sejak umat Islam menjalani ibadah puasa di bulan Ramadan.
Letupan berlaku di bazar Parachinar, bandar utara di Daerah Kurram, yang bersempadan dengan Afghanistan ketika umat Islam sedang membeli juarah berbuka puasa.
"Banyak mayat tidak dapat dikenal pasti kerana mereka telah hancur sama sekali. Saya rasa bilangan korban jiwa dan mereka yang cedera mungkin akan meningkat," kata seorang pegawai perubatan di sebuah hospital setempat, Encik Salahuddin.
Menurut pegawai kanan pentadbiran daerah, Encik Riaz Mehsud, bom pertama dipercayai dipasang di sebuah motosikal.
Letupan kedua selang empat minit kemudian dipercayai dilakukan oleh seorang pengebom nekad yang berjalan memasuki pasar yang sedang sesak itu.
Encik Mehsud berkata pasar tersebut dibanjiri orang ramai dengan barangan berterbangan semasa letupan dan lebih 15 kedai dan dua kereta turut rosak.
"Kami menjumpai banyak cebisan daging dan darah manusia, termasuk bahagian tubuh pengebom nekad tersebut," katanya.
Seorang pengunjung di pasar itu, Encik Said Hussain, berkata beliau nampak seorang remaja lelaki melaungkan "Allahuakbar" beberapa minit sebelum letupan berlaku.
"Seramai 10 orang mati serta-merta di tapak letupan sementara ramai lagi yang cedera. Kami telah menghantar seramai mungkin mangsa ke hospital dengan menggunakan kereta kami," tambah beliau.
Sejauh ini, tiada kumpulan yang mengaku bertanggungjawab atas kejadian di kawasan yang rata-ratanya didiami masyarakat Syiah itu.
Namun, sejak kebelakangan ini, kumpulan pelampau Sunni dilaporkan telah meningkatkan serangan ganas ke atas golongan minoriti Syiah di negara itu.
Hospital utama di Parachinar dilaporkan tidak mampu menampung bilangan mangsa yang terlalu ramai.
"Kami tidak mempunyai tempat untuk merawat mereka yang cedera. Ramai di antara mereka kini terbaring di lantai hospital atau di kawasan lapang di luar hospital," kata seorang doktor, Encik Zahid Hussain.
Sekitar 25 daripada mangsa dilaporkan dalam keadaan tenat.
Serangan terbaru itu berlaku selang dua hari pengebom nekad menyerang kompleks bangunan pemerintah yang menempatkan agensi perisikan negara itu di bandar selatan Sukkur.

Saturday, 27 July 2013

Ras Adiba sah bergelar isteri Ilias

PUTRAJAYA - Personaliti televisyen popular, Ras Adiba Mohd. Radzi, 45, hari ini telah selamat menjadi isteri kepada Ilias Yaakop, 45, dalam sebuah majlis ringkas yang diadakan di Masjid Tuanku Mizan Zainal Abidin, di sini. Sambung,,,,

Tuesday, 16 July 2013

Arsenal defeats Indonesia Dream Team 7-0

Arsenal enjoyed the perfect start to its first leg of the Asia Tour 2013 as it has defeated the Indonesia Dream Team 7-0 in a friendly match, on Sunday evening.
The English Premier League club seized control early at the Gelora Bung Karno Stadium as Serge Gnabry almost tallied a goal at the 18th minute... continue

Monday, 15 July 2013

Kisah Lucu di Mesir: Mertua Vs Menantu



Alkisah ada seorang ibu dengan 3 menantu dari ketiga-tiga puterinya yang cantik-cantik, sang ibu mertua ingin tahu apakah ketiga-tiga menantunya itu sayang kepada mertuanya atau cuma putrinya saja.

Dia lalu memutuskan untuk menguji mereka secara bergantian. Suatu hari dia mengajak menantu pertama naik perahu bermotor ke tengah laut. Di sana dia sengaja menjatuhkan dirinya dari perahu dan terlempar ke dalam air laut. Sang menantu tanpa berfikir panjang langsung terjun menyelamatkan ibu mertuanya.

Besoknya ketika keluar rumah, sang menantu pertama melihat mobil Nissan Livina terparkir di depan rumah, dan sehelai kertas bertulis “Dari ibu mertuamu”.

Giliran menantu kedua pula yang diajak ke tengah laut. Sekali lagi sang mertua pura-pura terjatuh dan terlempar keluar perahu. Menantu kedua ini melupakan pakaian dan dompetnya, langsung terjun demi menyelamatkan mertua tercinta.

Besoknya di depan rumah menantu kedua melihat terparkir Toyota Alphard, disertai sehelai kertas tercatat tulisan, “Dari ibu mertuamu”

Ketika giliran menantu ketiga diajak ke tengah laut, sang mertua kembali melakukan gerakan terjun bebas. Tapi, malangnya kali ini sang menantu bercekak pinggang memandang ibu mertuanya yang tercungap-cungap di dalam air.

Seraya dia berkata, “Rasakan kau!”, sambil berputar membawa perahunya ke darat. Besok harinya ketika menantu ini keluar rumah, di depan rumahnya terparkir Mercedes Benz S-Class terbaru beserta kertas bertuliskan, “Dari ayah mertuamu”.

Sunday, 14 July 2013

Khasiat Daun Jambu Batu


Keenakan buah jambu tidak dapat dinafikan lagi, Jambu batu mempunyai keistimewaan yang tersendiri. Seperti artikel terdahulu, daunnya boleh menghilang jerawat.

 
 Antara penyakit atau masalah yang boleh dirawatinya ialah kudis, ruam, seriawan mulut, kencing manis serta mengurangkan kolesterol.
 
1. Kudis dan Ruam
Ambil segenggam pucuk muda dan daun jambu batu yang dah matang dan rebuskan kesemua daun tu sehingga mendidih.Setelah mendidih, biarkan air rebusan tadisehingga suam.Mandi dengan menggunakan air rebusan tu sekurang-kurangnya 2 kali sehari. 
Amalkannya setiap hari selama seminggu dan anda akan pulih dalam masa seminggu . 


2 Orang Gangster mati ditembak oleh gangster yang lain

BUTTERWORTH – Dua remaja yang dipercayai ahli sebuah kumpulan gengster menjadi mangsa serangan ala mafia apabila salah seorangnya mati ditembak ketika sedang melepak di tempat kegemaran mereka di bawah jejambat di Kampung Ujong Batu, Bagan Dalam di sini kelmarin. Artikel penuh



Gambar Hiasan

Soal jawab: Hukum suami gemar menghisap payu dara isteri





Teruskan bacaan di sini

http://ping.busuk.org/v/3364/4-langkah-beri-kepuasan-luar-biasa-kepada-isteri.html


Juga tambah ilmu di sini
 
http://cikyanzone.blogspot.com/
http://suffianzone.blogspot.com/
http://duniamayaabby.blogspot.com/
http://peliksaja.blogspot.com/
http://awathangni.blogspot.com/
http://abahkamu.blogspot.com/
http://opahkamu.blogspot.com/
http://alahaikau.blogspot.com/
http://apekohe.blogspot.com/
http://apacerpa.blogspot.com/
http://opocotko.blogspot.com/
http://politikhariini.blogspot.com/
http://alamakhg.blogspot.com/
http://omakaureferral.blogspot.com/
http://lagumanatu.blogspot.com/
http://hantamjela.blogspot.com/
http://manamautu.blogspot.com/
http://manapunboleh.blogspot.com/
http://ambikhang.blogspot.com/
http://petuamoden.blogspot.com/
http://resepiistemewa.blogspot.com/

Saturday, 13 July 2013

Mat Rempit



Aku ada satu pengalaman nak kongsi dengan korang. Cerita ni berlaku tahun 2002. Masa tu aku suka pegi mandi Templer Park (air terjun popular kat Rawang) dengan kawan-kawan. Dengan bermodalkan helmet besar yang aku pinjam dari bapak aku, so kita orang merempit la gi sana dengan motor 100 sport member aku yg dah modify double ekzos dan class tangan.

Tujuan kita orang nak mandi la, sambil-sambil cari jodoh. Sampai kat tempat parking kita orang tengok ramai awek lepak kat tepi parking. Member aku pun apa lagi rem moto kuat-kuat nak tarik perhatian la konon. Aku yang jadi pembonceng peluk kuat-kuat badan dia. Aku dah tau dia mesti nak velly nye.

Sampai satu tempat dia wat u-turn nak velly. Lepas tu korang nak tau apa jadi? Dia velly moto tu 90 darjah menegak dengan bangganya.

Korang tengok memang gaya expert tapi aku kat belakang dia peluk dia sambil berlari lebih kurang 20 meter.

Tambah pulak helmet yang aku pakai tadi dah berpusing tak nampak jalan. Bayangkan time tu aku hanya mampu memeluk sambil berharap member aku turunkan semula motor. Lepas dia turunkan moto dengan bangganya.

Time tu aku dengar riuh mat-mat rempit yang lain dah ketawa terbahak-bahak tengok kita orang. Member-member aku yang lain sampai pecah perut gelakkan aku. Cis... lepas pada tu aku dah insaf nak tumpang mat rempit. Sekarang dah lebih 7 tahun aku tak pergi sana tapi bukan sebab malu beb, tapi tak ada masa...ok....

Kisah Lucu: Lailatul Qadar



"Lepas basuh pinggan, ikut abah pergi masjid," kata abah separuh memerintah.

Aku memandang kepada emak. Emak angguk sahaja. Maksudnya emak mahu aku ikut abah solat subuh ke masjid. Jangan melawan. Nampaknya, aku kena batalkan niat untuk sambung tarik gebar selepas kenyang bersahur.

Aku bonceng di belakang. Kami tidak pakai helmet. Kopiah sahaja.

Ganjil. Dalam cahaya suram menjelang subuh, aku lihat kubah masjid berada di tanah. Bukan di bumbung masjid. Ajaib.
Abah macam tidak nampak keganjilan itu. Mata ku terpaku pada kubah masjid, kagum dan jari jemari ku sedikit mengigil kerana rasa kagum yang amat sangat. Aku cuit bahu dia dan tunjukkan ke arah kubah yang berada di tanah. Mungkin kubah itu tengah sujud fikir aku.

"Kenapa?" tanya abah.
"Lailatuqadar," kata aku dengan jari masih menunjuk kepada kubah...

"Berapa lama engkau tak ke masjid!!?" Tidak pasal-pasal aku kena marah. Rosak pengalaman suci aku ini. "Dia orang tengah renovate masjid la. Bumbung masjid bocor... Pasal tu kubah tu dia orang angkat letak kat tanah," sambung abah lagi.

Kalau emak ada di sini tentu dia ketawakan aku. Terima sahajalah. Jangan melawan. Kadang-kadang abah lupa yang aku tidak duduk kampung lagi. Aku cuma pulang untuk cuti raya.

Friday, 12 July 2013

Kisah Lucu: Jack, Queen, dan King


 
Cikgu bertanya kepada murid-muridnya, “Siapa yang pandai membilang?”

Seman mengangkat tangan.

“Betul ke kamu pandai membilang?”

“Tahu Cikgu. Ayah yang ajar.”

“Baik, cuba kita lihat. Selepas tiga, berapa?”

“Empat.”

“Bagus. Selepas enam?”

“Tujuh.”

“ Selepas sembilan?”

“Sepuluh…”, jawab Seman.

“Bagus sekali. Rupanya ayah kamu benar-benar tahu bagaimana mengajar membilang. Selepas sepuluh berapa?” tanya Cikgu lagi.

Dengan senyum penuh keyakinan, Seman menjawab, “Jack, Queen, dan King.”

Gadis tak tahan lepas Gian dengan Teman Lelaki






HILIR PERAK Keinginan seorang gadis yang mahu melepaskan gian sehingga sanggup mengikut teman lelakinya ke port dadah popular berakhir apabila ditahan sepasukan polis di Kampung Sungai Samak petang Selasa lalu Serbuan dibuat kira kira jam 3 petang sambung bacaan

Thursday, 11 July 2013

Kanak Kanak LUAR BIASA Yang Mengejutkan CHINA dan DUNIA

Kanak Kanak LUAR BIASA Yang Mengejutkan CHINA dan DUNIAKanak-Kanak Luar Biasa Yang Menggemparkan Rakyat China | Ini adalah kisah benar yang menyayat hati iaitu kisah seorang kanak-kanak di China yang mendapat anugerah tinggi dari kerajaannya kerana dikatakan telah melakukan “PERBUATAN YANG LUAR BIASA”.

Tuesday, 9 July 2013

Kisah lucu: 3 Remaja Bermasalah



Di sebuah kg ada 3 org remaja yg suka lepak. Sorang tu nama dia Ali, sorang tu Budin dan sorang lagi Ciko. Aktiviti seharian depa ni menybbkan tok imam tak senang duduk. Padd satu hari tok imam tu datang dengan niat nak tarbiyah depa ni.

Maka berlakulah beberapa insiden cabar-mencabar. Tok imam tu cabar si mangkuk 3 ekor tu ke surau waktu Maghrib nanti.

Si Ali pun berkata, "Tok imam ingat kami ni jahil sangat ke? Takpa, nanti kami buktikan yg kami bukan la jahil sangat seperti yang disangkakan" .

Maka apabila hampir masuk waktu Maghrib pegilah malaun 3 ekor tu ke surau.

Tok imam pun suruh Ali azan. Tanpa berlengah terus je Ali azan, "Allah Ta'ala... Allah Ta'ala...". Dengan segera tok imam merampas mikrofon daripada Ali dan menyuruh Tok Bilal azan semula. Terselah kejahilan Ali.

Selepas iqamat, masa nak sembahyang tok imam pun mengangkat takbiratul ihram. Tok imam pun satu hal, angkat sekali tak khusyuk, angkat 2 kali pun tak khusyuk jugak lagi...

Masuk je kali ketiga, Budin panggil tok imam. "Tok,tok duduk kat belakang, biar saya jadi imam." Tok imam pun undur le ke belakang.

Budin pun angkat le takbiratul ihram. "Allahu akbar!" Maka para makmum pun ikut angkat takbiratul ihram & memulakan solat. Tiba-tiba je si Budin ni pusing ke belakang dan berkata, "Aaa, tengok! Sekali jee tokkkk!!" Lalu batallah solat Budin. Yg lain-lain pun ikut berenti sambil ketawa terbahak-bahak.

Tok imam pun mintak pulak si Ciko jadi imam. Si Ciko pun terus ke depan jadi imam solat tersebut bermula dari takbir sampai le habis sembahyang. Siap dg wirid-wiridnya sekali. Punyalah respek tok imam kat si Ciko niii...

Lepas solat, tok imam pun puji-memuji leee si Ciko ni... Tapi dgn bongkaknye si Ciko berkata,

"He hee, itu belum ambil wuduk lagi tu.Kalau tak, lagi dassat aku semayang. He heee..."

Tok imam pun terkedu & terpana...


Saturday, 6 July 2013

Cara Mengetahui Perubahan Tubuh Wanita Saat Terangsang




 
Gambar been

Untuk mengetahui wanita terangsang atau tidak lebih sulit diketahui daripada pria. Jika pada pria perubahannya bisa diketahui dengan mengamati organ genitalnya yang ereksi alia menegang. Lalu bagaimana dengan wanita ? Tanda-tanda apa yang bisa menunjukkan bahwa wanita terangsang ?

Ketika organ intimnya dirangsang, gairah wanita akan meningkat dan memberikan beberapa perubahan baik di organ intimnya maupun perubahan pada tubuhnya secara keseluruhan.

Menurut seksolog Universitas Tarumanegara, Jakarta. Dr. Andri Wananda, MS dalam tulisannya yang dikutip detikhealth, sabtu(29/06/2013) menuturkan ada perubahan yang terjadi pada perempuan ketika terangsang. berikut ini beberapa perubahan yang bisa kita amati buat para suami ;

Perubahan pada organ genital :

1. 2/3 bagian dalam vagina memanjang dan merekah
2. Lubrikasi vagina meningkat
3. Warna vagina berubah menjadi agak gelap (purple)
4. Mulut(serviks)dan tubuh rahim (uterus) tertarik kebelakang dan terdorong ke atas kedalam rongga panggul (pelvis)
5. Labia minora (bibir vagina dalam) dan labia majora (bibir vagina luar) terpisah, meningkat keatas dan terbuka
6. Clitoris (kelentit) membesar dan menegang (ereksi)

Perubahan Pada Tubuh :

1. Pupil mata membesar
2. Bibir menggelap warnanya
3. Kulit agak kemerahan
4. Frekuensi napas meningkat
5. Denyut jantung lebih cepat
6. Keringat meningkat
7. Buah dada membesar (merekah)
8. Puting susu ereksi

Tuesday, 2 July 2013

LANGKAH-LANGKAH MEMBIASAKAN DIRI MENGULUM ZAKAR SUAMI




                       
  1.    Lakukannya demi kepuasan suami anda dengan harapan bahawa suami anda akan lebih menyayangi dan mencintai diri anda.
2.     Sekiranya suami anda sanggup mencium dan menjilat kemaluan anda sebagai tanda kasih sayangnya yang tidak terbatas, mengapa tidak anda melakukannya pada suami? Anda dapat membalas kasih sayangnya dengan melakukan rangsangan mulut terhadap kemaluannya.
3.     Yakinlah bahawa zakar suami anda sentiasa suci & bersih. Eloklah sekiranya anda berdua sentiasa mandi bersama. Ketika mandi,cucilah zakar suami dengan menggunakan sabun dan pembasmi kuman. Pujuklah suami supaya mengamalkan pembersihan zakarnya pada setiap hari. Anda juga perlu lakukan perkara yang sama untuk menjaga kebersihan dan kecantikan faraj anda.
4.     Sapukanlah makanan yang manis seperti madu, aiskrim atau susu pekat/krimer pada sekeliling zakarnya supaya anda merasa lebih senang mengulumnya. Ia dapat menyeronokkan suasana perhubungan.
5.     Biasakanlah memegang dan membelai zakar suami ketika anda berdua menonton TV atau meluangkan masa lapang bersama dan tanpa dilihat oleh orang lain.

Sunday, 30 June 2013

Dari Mana Depa Mai